ScarlettLuna Skrevet August 18, 2011 Rapporter Share Skrevet August 18, 2011 Vi har haft vores dejlige kat Luna i ca. 2 måneder.. Hun blev steriliseret i fredags og har været ret svag siden hun kom hjem.. I går blev hendes tilstand så forværret og vi måtte op midt om natten for at køre til dyrehospitalet.. I dag får vi så at vide at hun har fået en blodprop i hjernen og at der ikke er store chancer for at hun kan komme sig, vi har valgt at vente til i morgen med at aflive hende fordi vi beder på et mirakel... Dyrelægen kunne dog ik sige om det havde noget at gøre med operationen da der sjældent er bivirkninger. Jeg kan dog stadig ikke lade være med at føle det hele er min skyld selvom jeg ved at det er det bedste for en kat.. Her er så mit spørgsmål.. Jeg har grædt og grædt siden jeg har fået det at vide og ved ikke hvad jeg ska gøre af mig selv, kan ikke spise, ikke sove, intet! Vil gerne høre fra andre der har været i den her sorg hvordan I har håndteret det? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pfpeter Besvaret August 18, 2011 Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Anskaf dig en ny kat så hurtigt som muligt. Den nye kan aldrig erstatte den gamle, men du kan få en ny, som du bliver mindst lige så glad for. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret August 18, 2011 Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Hvor jeg dog føler med dig - kæmpe kram herfra Kan desværre ikke hjælpe dig med at håndtere sorgen. Da jeg sidste år måtte aflive min soul-mate (kat) til kræft, havde jeg mine andre katte at trøste mig med, det hjalp, men tomrummet er der stadig, og han savnes. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret August 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Jeg har allerede en kat i forvejen, problemet er bare at hun ikke er den der nusse-kæle kat som hende der ska aflives er.. Det ville ellers være lige hvad jeg har brug for.. Med hensyn til at skaffe mig en ny kat.. Det har jeg tænkt over men er så bange for der vil ske noget med den også og det vil jeg simpelthen ikke kunne bære.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret August 18, 2011 Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Jeg har altid fået en ny kat kort efter jeg har mistet en af de gamle - der skal bare være tre katte hos mig.. Du kunne jo besøge et internat og kigge på flere katte.. der er hundredevis af dejlige killinger som søger nye hjem lige nu og på internatet kan du snakke med forskellige killinger og danne dig et indtryk at deres temperament.. Og ja du kan miste din nye kat, men sådan er livet jo og på et eller andet tidspunkt skal alle jo afsted Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret August 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Hvis jeg skal have en ny kat skal det helt sikkert være en kat der allerede er steriliseret fordi tør absolut ikke at tage den chance igen... Desuden passer killinger slet ikke til min anden kats temperament.. Ja du har ret alle skal videre på et tidspunkt men det er simpelthen for hårdt når det sker, især når den stakkels pus ikke engang er fyldt 1 år, de skulle gerne blive 15 eller mere.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
per.karsten Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Det er meget trist! desværre får katte og andre husdyr mange af de sygdomme som mennesker nu til dags Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret August 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2011 Der er simpelthen sket et mirakel hun er kommet sig, er kommet hjem og har ingen store men, vi tror dog hendes syn er nedsat men ellers har hun det godt.. Jeg er sååå lettet Tak for jeres svar... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pfpeter Besvaret August 20, 2011 Rapporter Share Besvaret August 20, 2011 Der er simpelthen sket et mirakel hun er kommet sig, er kommet hjem og har ingen store men, vi tror dog hendes syn er nedsat men ellers har hun det godt.. Jeg er sååå lettet Tak for jeres svar... Det var bare dejligt at høre. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret August 20, 2011 Rapporter Share Besvaret August 20, 2011 Der er simpelthen sket et mirakel hun er kommet sig, er kommet hjem og har ingen store men, vi tror dog hendes syn er nedsat men ellers har hun det godt.. Jeg er sååå lettet Tak for jeres svar... Jubiiiiii..!!!! dagens bedste indlæg..!!!!!!!! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nansi117 Besvaret August 21, 2011 Rapporter Share Besvaret August 21, 2011 Der er simpelthen sket et mirakel hun er kommet sig, er kommet hjem og har ingen store men, vi tror dog hendes syn er nedsat men ellers har hun det godt.. Jeg er sååå lettet Tak for jeres svar... Hvor godt at hører! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nadia Besvaret August 21, 2011 Rapporter Share Besvaret August 21, 2011 Der er simpelthen sket et mirakel hun er kommet sig, er kommet hjem og har ingen store men, vi tror dog hendes syn er nedsat men ellers har hun det godt.. Jeg er sååå lettet Tak for jeres svar... Hold da op, hvor blev jeg glad da jeg læste dette Sikke en fantastisk nyhed Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
per.karsten Besvaret August 23, 2011 Rapporter Share Besvaret August 23, 2011 Ja mange gang tillykke! :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret August 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 23, 2011 Tusind tak til jer alle Bare hvis I er interessede ser det ud som om hun er sluppet uden men overhovedet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
per.karsten Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Det er måske lidt upassende at spørge men hvad tog dyrlægen for indgrebet? igen tillykke med de gode nyheder Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mis78 Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 nej hvor dejligt at høre !!! Er bare så glad på jeres vegne. Katte har en fantastisk evne til at komme sig. Måske hun har brugt et af sine ni liv. Masser af nus, og kløen under hagen (hvis hun kan lide det) til Luna. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
per.karsten Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 ja ville ønsker mennesker også havde den evne Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pfpeter Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Det har mennesker bestemt også. Det er bl.a. en af grundene til at mennesker ligger i koma. Det er fordi kroppen bruger al energi på at regenerere, hvad der er gået i stykker. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret August 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Per.karsten: Det blev desværre 7000 kr men nu har jeg tegnet en forsikring på begge mine katte så hvis det sker igen (som jeg ikke håber) bliver det ikke så dyrt.. mis78: Du kan tro hun elsker at blive nusset så det skal jeg nok give videre Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret August 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 29, 2011 Ååååh neej så starter det hele forfra igen Hun var slet ikke sig selv i går nat så vi valgte at tage hende til dyrlægen igen, det viste sig sig at hun havde feber og havde en infektion.. Hun fik antibiotika og kom med hjem igen, så troede vi det var overstået.. Men så fik hun det værre igen og så måtte vi afsted igen midt om natten..! Dyrlægen ved ik hvad der er galt, hun er begyndt at få de samme symptomer som sidst. Vi fik hende med hjem fordi dyrlægen ikke kunne gøre noget ved det, så nu ligger hun herhjemme svar og udmattet, hun har ikke spist siden i går aftes .. Håber hun kommer sig igen, hvor er det hårdt! Og nu skal jeg på arbejde om lidt så nu skal hun være helt alene hjemme Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
per.karsten Besvaret August 29, 2011 Rapporter Share Besvaret August 29, 2011 Det er virkelig triste nyheder! håber den antibotica klarer sagen, det sker jo at der kommer infektion efter en operation, så håber at det i dette tilfælde kan klares! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Druen0 Besvaret August 29, 2011 Rapporter Share Besvaret August 29, 2011 Krydser fingre og håber det bedste! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret August 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 29, 2011 Tak til jer begge.. Kan slet ikke holde ud at se hende lide sådan Det var lige ved at gå galt i dag fordi hun ikke havde spist og drukket siden i går men nu har hun heldigvis indtaget føde. Ved I hvor længe der må gå at en kat ikke drikker vand? For selvom hun vil spise lidt vil hun ikke drikke, vi har givet hende en lille smule i sprøjte men det er svært Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mis78 Besvaret August 30, 2011 Rapporter Share Besvaret August 30, 2011 åh nej, hvor er det det kedeligt hun nu er rendt ind i en infektion. Spiser hun tørfoder ? Hvis det er tilfældet har hun helt sikkert behov for at for at drikke vand. En kat der kun spiser tørfoder skal drikke ca. 50 til 75 ml vand per kilo kropsvægt. Dvs at en kat der vejer 3 kilo skal drikke mellem 150 og 225 ml om dagen. Ofte drikker katte for lidt. Hvis du har svært ved at få givet hende vand med en sprøjte, kan du give hende noget vådfoder der vil indeholde vand og således behøver hun ikke at drikke. Hvis hun ikke har så megen appetit i öjeblikket synes jeg du skulle pröve at få fat i noget special vådfoder til syge katte der indeholder ekstra megen näring hvilket vil sige at hvis bare katten spiser lidt vil den få næring. Jeg har kendskab til 2 mærker Hills AD og Royal Canin Recovery, men der er sikkert osse andre mærker men det er kun noget man kan få hos dyrlægen. Dette foder er osse meget appetitligt hvilket gør er det er nemmere at få "lokket" noget mad ned. Krydser fingre for at hun hurtigt får det bedre ! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret August 30, 2011 Rapporter Share Besvaret August 30, 2011 Krydsede fingre og poter sendes herfra Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts