Sabinelouisa Skrevet Juli 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2011 Hej alle jer! Jeg har det problem, at min nabo på en måde har stjålet min kat. For en månedstid siden holdte min kat op med at komme tilbage til mig (Jeg plejede at lukke den ud hver aften og så kom den hjem om morgenen), men nu er den ikke kommet tilbage. Tilsyneladende er den flyttet over til min nabo, som har fodret den siden vi flyttede til området. Og nu bor den så der, siger han. Han vil ikke give mig katten tilbage og påstår, at det ikke er min kat. Jeg kan jo ikke anmelde det til politiet, da jeg ikke kan bevise, at det er min kat. Hvad skal jeg gøre?? Hilsen den forvirrede katteelsker. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Er den ikke øremærket, bliver deet svært at bevise det er din kat.. Meen har du overvejet at fodre den med noget bedre end naboen, og så fang den ind... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
christina1981 Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 det jeg ked af at høre. men hvis katten ikke er øremærket/chippet kan du intet gøre. Kan ikke siges nok gange luk aldrig en ikke øremærket/chippet kat ud.. håber din nabo kommer til fornuft og gir dig katten tilbage. mvh christina Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mia V. Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Enig med de andre!!! Det burde desuden være lovpligtig, at øremærke/chippe sin kat efter min mening!!! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Derfor er alle mine katte øremærket... Jeg tror det er fordi din kat blev lukket ude om natten, mine katte sover om natten, og det gør din måske også, men henne hos naboen Måske har den følt sig udelukket og er derfor flyttet... faktisk har jeg for mange år siden oplevet det samme.. jeg havde en kat som jeg lukkede ud om aftenen, så gik den længere ned ad gaden og blev lukket ind hos en dame hvor den sov i hendes seng om natten... Hun kom og sagde det til mig og vi blev enige om at hun måtte beholde katten, den kom aldrig hjem til mig igen.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
O´ernes mor Besvaret Juli 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2011 Ja det er ikke sjovt, men som de andre siger kan du ikke gøre ret meget. Var jeg i samme situation ville jeg holde øje med katten og fange den ind hvis jeg havde muligheden og så få den øremærket og registreret så hurtigt som muligt. Håber bare på at naboen ikke har fået det gjort i mellemtiden. Ud over det lyder han som en idiot. Sorry, men hvem kan da finde på at beholde en kat på den måde hvis der er en anden der melder sig som ejer, om den så er mærket eller ej? Kan kun forestille mig man ikke udlevere katten hvis man kan se den har lidt nød inden den flyttede. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kattelejer Besvaret Juli 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2011 For det første, så mener jeg da bestemt, at det er lovpligtigt at få mærket og registreret sit kæledyr? For det andet, sikke en idiot! Nøj, hvor er det strengt! Du må igang med noget torskerogn og luksus dåsemad, så du kan få din kats hjerte (mave) vundet tilbage - og så er det afsted til dyrelægen og få den chippet! - nå ja, og så lær' evt. din kat at tisse på din nabos dørmåtte! Held og lykke Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret Juli 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2011 For det første, så mener jeg da bestemt, at det er lovpligtigt at få mærket og registreret sit kæledyr? nej det er ikke lovpligtig med katte... at man så ikke gør det forstår jeg ikke, ved at øremærke sin kat har den altid adressen med sig.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kattelejer Besvaret Juli 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2011 Nå okay - det burde de være! Men ja, alle burde få det gjort alligevel, for selv den mest trofaste og loyale kat kan jo blive væk eller dét, der er værre.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Juli 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2011 De er ved at snakke om at gøre det lovpligtigt at mærke sin kat enten med chip eller øremærke. Mener faktisk de snakkede om at det skulle have været trådt i kraft pr. 1/1-2011 men det skete ikke... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret Juli 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2011 De er ved at snakke om at gøre det lovpligtigt at mærke sin kat enten med chip eller øremærke. Mener faktisk de snakkede om at det skulle have været trådt i kraft pr. 1/1-2011 men det skete ikke... God idé men det bliver svært at håndhæve sådan en lov, og ingen har jo tid til at tage sig af det Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts