trixi Skrevet Maj 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 28, 2011 Hey derude... Da det er første gang jeg nogensinde har haft kat ved jeg ikke meget.... Jeg har haft min kat (Trixi) nu siden august, det er en hun og født 28 maj 2010.. Den var 13 uger da jeg fik den hjem og det gik rigtig godt i starten.... Men de sidste 3 måneder er den begyndt at pisse på gulvet ved siden af kattebakken. Det sker også hvis der ligger noget på gulvet, en pose, et håndklæde, en taske eller lign.... Der kan godt gå 4-5 dage hvor den gør det fint i kattebakken men så kan der os komme dage hvor det er flere dage i træk den pisser på gulvet, ved mange vil sige den skal sterilliseres og det skal den men holder den så op for alvor? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kattefyren Besvaret Maj 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2011 Tja om den holder op, kommer jo an på om hun er sund og rask ellers. Det kan jo ikke udelukkes at det har noget med sygdom at gøre, men mens du får hende steriliseret, så kan du lige bede dyrlægen om at undersøge om der er noget galt. Ved godt at det måske bliver opfattet negativt, men hvor tit skifter du hendes bakke? Katte der er utilfredse med deres bakke og synes at den er ulækker, vil nemlig søge andre steder hen og besørge. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Justine Besvaret Maj 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2011 Den kan godt have noget med urinvejene, og det er dens måde at fortælle dig det på Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 Prøv at skifte kattegrus... måske kan hun ikke lide kattebakken, er der låg på..? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
trixi Besvaret Maj 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 hey, jeg bruger noget klumpende kattegrus fra super brugsen, syns selv det er godt men har hørt om noget krystal grus der sku være endnu bedre så det prøver jeg fra på tirsdag, jeg skifter kattebakke morgen og aften inden jeg går i seng..... det er en lukket kattebakke men det virker overhovedet ikk til at være noget problem? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 hey, jeg bruger noget klumpende kattegrus fra super brugsen, syns selv det er godt men har hørt om noget krystal grus der sku være endnu bedre så det prøver jeg fra på tirsdag, jeg skifter kattebakke morgen og aften inden jeg går i seng..... det er en lukket kattebakke men det virker overhovedet ikk til at være noget problem?En af mine katte begyndte at skide på gulvet foran kattebakken.. Jeg købte en større kattebakke og pillede lågen af - efter den dag gjorde han det aldrig mere... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
trixi Besvaret Maj 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 hmm.... Den skider aldrig nogensinde på gulvet, og er heller ikk "bange" for der er låg på, kan se den os tisser i bakken flere gange men indimellem sker det lige en gang på gulvet.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
3kærlighedskatte Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 Vores katte kan finde på at tisse i vores seng, hvis de ikke føler kattebakken er i orden, prøv at skifte grus! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
trixi Besvaret Maj 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 Vores katte kan finde på at tisse i vores seng, hvis de ikke føler kattebakken er i orden, prøv at skifte grus! Hvis du har læst hva jeg har skrevet er det præcis det.... har prøvet at pille lågen af nu for at se om det hjælper.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts