Bornholmeren Skrevet Marts 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 24, 2011 Min ene kat brækkede en ulækker spole orm op... jeg har lige været til dyrlægen efter ormepiller... Han fortalte at de fleste katte har orm og at det normalt ikke er noget problem da deres imunforsvar holder det nede, kun killinger kan få problemer... Disse piller - Milbemax - er virkelig dyre... jeg kan se at man kan købe dem på nettet i udlandet... Har nogen af jer prøvet det..? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Det var da noget sjovt noget af dyrlægen at sige... Det har min godt nok aldrig sagt.... Pillerne er dyre, men de virker.. Har aldrig prøvet at købe dem i udlandet... Det dyre ved dem er jo udleveringsgebyret. Kan du ikke få 2-3 piller, på een gang, så har du til et stykke tid. Vejer de under fire kilo skal de jo kun have en halv. Skal lige siges jeg har oplevet en kat, godt nok en killing, blive ædt op af orm, indefra, og det er altså ikke noget kønt syn. Da jeg fik Frede og Misser hjem røg der også orm ud af dem fra begge ender.. Det er virkelig klamt. Så det kan da ikke være særlig sundt.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret Marts 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Det er også når man ser orm, den ene eller anden vej man skal gøre noget ved det, for så er det et problem for katten... Det lyder godt nok ulækkert med killingen... Jeg fik 4 piller, med med tre katte og den ene på 6 kilo er de jo væk på en gang... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Arh, jeg har altid kun behandlet den ene kat der har orm. Men ja, pillerne forsvinder hurtigt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret Marts 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Arh, jeg har altid kun behandlet den ene kat der har orm. Men ja, pillerne forsvinder hurtigt. Dyrlægen sagde også at jeg kun skulle behandle den kat som havde orm, så jeg tror jeg gemmer de andre piller Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Dyrlægen sagde også at jeg kun skulle behandle den kat som havde orm, så jeg tror jeg gemmer de andre piller Okay, men ja pillerne er meget dyre. Tror også det er grunden til at mange katte ikke får dem. Mange giver heller ikke killinger ormekur, hvilket de skal have to gange inden de 12uger. Det er i hvert fald bedst. Og så slipper man også for at opleve dem blive ædt op af orm... Jeg havde en plejekilling på et tidspunkt, kun 5 uger gammel, som skulle have ormekur 6gange før jeg fik gjort kål på ormene. Et rent helvede... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tina Nilsson Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 (rettet) Mine får også, jeg gir dem fast 1-2 gange om året pga. at de løber ude og fanger mus og fugle, som er fyldt m. orm.. Og de kan jo smitte hinanden. Har heller ikke prøvede udlandet, men jeg hørte engang (vist nok) at dem til mennesker er de samme og noget billiger.. Du kunne jo prøve at høre på apoteket.. Men husk, der er forskellige orm (bl.a spoleorm oa.) og man skal have dem der tager det hele.. kh. Redigeret Marts 24, 2011 af Tina Nilsson Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret Marts 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Mine får også, jeg gir dem fast 1-2 gange om året pga. at de løber ude og fanger mus og fugle, som er fyldt m. orm.. Og de kan jo smitte hinanden. Har heller ikke prøvede udlandet, men jeg hørte engang (vist nok) at dem til mennesker er de samme og noget billiger.. Du kunne jo prøve at høre på apoteket.. Men husk, der er forskellige orm (bl.a spoleorm oa.) og man skal have dem der tager det hele.. kh. Jeg tør ikke give dem menneskepiller... der er jo stor forskel på vægten og tænk hvis min kat døde af dem - så ville jeg aldrig tilgive mig selv... Jeg mener nu heller ikke man kan få dem uden recept... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tina Nilsson Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Jeg tør ikke give dem menneskepiller... der er jo stor forskel på vægten og tænk hvis min kat døde af dem - så ville jeg aldrig tilgive mig selv... Jeg mener nu heller ikke man kan få dem uden recept... Nej nej.. selvfølgelig ikke, men man kunne jo godt spørge, både dyrlæge og apoteket, det kunne jo være at man kunne.. kh. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Vildstrup Besvaret November 19, 2011 Rapporter Share Besvaret November 19, 2011 Prisen på ormepiler er efter min mening uforholdsmæssig høj. Vi er jo nødt til at købe dem, for ikke at vore dyr skal lide. 4 Ormepiller til kat koster hos dyrehospitalet i Snertinge 350 kr. Det er så incl. en regning på 48 kr. for at række den ca. 0.3 gram tunge æske over disken. Prisen pr. gram ormepille kr. 1562,50 ( 350 kr. for 224 milligram). Det giver en pris pr. Kilogram på kr. 1.562.500,- ( 1 million femhundrede to og trestusinde femhundrede kroner) Det er 5,692 gange højere end prisen for 24 karat Guld, der til sammenligning koster 274.500 kr. pr Kilogram (Dagspris 19/11/2011) Skal denne pille sendes, koster frimærket 7 kr. Hertil kommer en regning for kuverten på 33 kr. Det er da billigt, ikke sandt ? Så kan man stå dér og se dumglad ud når man betaler, og den lange næse ligger hen ad disken. 224 milligram 24 Karat Guld koster 61 kr. og 51 ører. 224 milligram ormepiller koster 350 kr Der er store penge at tjene på sygdom. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret November 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2011 Prisen på ormepiler er efter min mening uforholdsmæssig høj. Vi er jo nødt til at købe dem, for ikke at vore dyr skal lide. 4 Ormepiller til kat koster hos dyrehospitalet i Snertinge 350 kr. Det er så incl. en regning på 48 kr. for at række den ca. 0.3 gram tunge æske over disken. Prisen pr. gram ormepille kr. 1562,50 ( 350 kr. for 224 milligram). Det giver en pris pr. Kilogram på kr. 1.562.500,- ( 1 million femhundrede to og trestusinde femhundrede kroner) Det er 5,692 gange højere end prisen for 24 karat Guld, der til sammenligning koster 274.500 kr. pr Kilogram (Dagspris 19/11/2011) Skal denne pille sendes, koster frimærket 7 kr. Hertil kommer en regning for kuverten på 33 kr. Det er da billigt, ikke sandt ? Så kan man stå dér og se dumglad ud når man betaler, og den lange næse ligger hen ad disken. 224 milligram 24 Karat Guld koster 61 kr. og 51 ører. 224 milligram ormepiller koster 350 kr Der er store penge at tjene på sygdom. Meget enig, men der er lissom ikke nogle alternativer Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tina Nilsson Besvaret November 19, 2011 Rapporter Share Besvaret November 19, 2011 Jeg har spurt både læge og apotek og pillerne er IKKE de samme til dyr og mennesker.. (som jeg troede tidliger) men jeg tror ikke katten dør hvis man gir den for meget Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Vildstrup Besvaret November 22, 2011 Rapporter Share Besvaret November 22, 2011 Meget enig, men der er lissom ikke nogle alternativer Nej, desværre. Jeg må jo lige passe på at jeg ikke hænger dyrehospitalet ud for de høje priser. Dyrehospitalet må ikke tjene på medicin, men gerne lægge et gebyr på for at række varen over disken. Så det er jo producenten, Novartis, der kan tage æren for prisen. Ormepillerne er jo steget til omtrent det dobbelte inden for kort tid. Årsagen hertil er at dyreklinikkerne købte pillerne i større pakker, og brød pakkerne. Det må de ikke længere. Så enten går det ud over katte-ejerens økonomi, eller også er det kattens velfærd der står for skud. Men hvis flere katte-ejere kunne blive enige om at købe sammen, ville prisen pr. pille være 45,- kr. i stedet for 87,50 pr. pille. Snertinge Dyrehospital oplyser at en 20 stk. pakke koster omkring 900,- kr. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tina Nilsson Besvaret Januar 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2012 Nej, desværre. Jeg må jo lige passe på at jeg ikke hænger dyrehospitalet ud for de høje priser. Dyrehospitalet må ikke tjene på medicin, men gerne lægge et gebyr på for at række varen over disken. Så det er jo producenten, Novartis, der kan tage æren for prisen. Ormepillerne er jo steget til omtrent det dobbelte inden for kort tid. Årsagen hertil er at dyreklinikkerne købte pillerne i større pakker, og brød pakkerne. Det må de ikke længere. Så enten går det ud over katte-ejerens økonomi, eller også er det kattens velfærd der står for skud. Men hvis flere katte-ejere kunne blive enige om at købe sammen, ville prisen pr. pille være 45,- kr. i stedet for 87,50 pr. pille. Snertinge Dyrehospital oplyser at en 20 stk. pakke koster omkring 900,- kr. Jeg gav 45,- pr. pille hos min dyrlæge, det er mange penge, men så er det jo godt kattene kun skal have dem 1-2 gange om året Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ubehage Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Én af grundene til at ormepiller til katte er så dyre, er bl.a. at de også virker til mennesker. Hvis alle mennesker begynder at æde dyrene piller, så er der en masse "rigtige" menneske-piller, som pludselig ikke kan sælges mere... Det er den forklaring jeg har fået. Men vid dog, at menneske-piller ikke virker for katte. Det er kun den ene vej :rolleyes: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts