Karina Skrevet Marts 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 14, 2011 Jeg har et spørgsmål som sikkert er overflødigt, men jeg vil gerne være på den sikre side. Min kærestes kat, en hankat på ca fire år, har en vane med at ’massere’ dyner, puder, tæpper etc. når han skal til at lægge sig ned. Han stikker snuden ned i dynen og masserer løs med begge poter og savler også lidt. Det tager et par minutter og så kan han lægge sig ned og slappe af. Jeg har læst mig frem til at det kan være et levn fra dengang han fik mælk fra sin mor, at de masserer deres mors mælkekirtler inden de kan drikke. Er det i orden at han ikke har lagt den vane fra sig endnu? Jeg kan ikke umiddelbart se hvilken skade det kan gøre. Eller er det noget helt andet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tina Nilsson Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 Hej karina og velkommen til Jeg har 2 maincoon drenge på 3 år, og vores den ene gør det også. Helt rigtig læst og han fejler ikke noget, jeg kæler og nusser m. ham, prøver at give ham lidt opmærksomhed.. kh. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 Min hunkat gør det også... Jeg tror hun godt kan lide at gøre det så jeg afbryder hende ikke Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 De ordner bare lige deres underlag... Der går mange rygter med at de ælter hvis de kommer for tidligt fra deres mor, det vil jeg altså ikke give dem ret i... En kat kan også gøre det selvom han/hun først kommer hjemmefra som 6mdr gammel osv... Det er en meget naturlig ting Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Luna Besvaret April 30, 2011 Rapporter Share Besvaret April 30, 2011 Min hunkat gør det også men det er kun på mit tøj og min dyne. Aldrig har hun gjort det på min kærestes tøj eller dyne.. Hun er meget glad for at gøre det på min badekåbe;-) Hvis man kigger på hende når hun gør det så miaver hun surt og går væk fra stedet ;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Justine Besvaret April 30, 2011 Rapporter Share Besvaret April 30, 2011 De gør det fordi de masserer deres mors bryst for at stimulere mælkeproduktionen. De stopper aldrig med denne her tryghedsrefleks. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
O´ernes mor Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Nogle katte ælter, andre gør ikke. Det er ikke noget der er farligt eller har noget at gøre med de er understimulerede, taget for tidligt fra moderen eller nogen af alle de andre skrøner der florere derude. De nyder det og det er dejligt for dem. At han savler er jo bare fordi han nærmest går i trance over det. Det er vel ligesom når vi får massage der er ekstra dejlig. Så får jeg ihf svært ved at styre mundvandet og må synke lidt oftere Så med mindre han ødelægger noget eller giver udtryk for han har ondt, så skal du ikke bekymre dig Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts