Carsten Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 Hej Kattefolk, Vi har en 2 år gammel Brittish Shorthair (skøøøn kat). Der er nu sket det at en herreløs kat er kommet til. Jeg har været hos kattens værn med den, og der er ikke nogen der savner den. Jeg har derfor invilliget i at tage katten til mig, for at give den et hjem. Vores kat kan dog ikke rigtig tåle synet af den anden. De er begge hanner, så der er nok noget med det territoriale der er i konflikt. Jeg vil ikke komme i den situation at den nye kat overtager eller jager den gamle kat væk, da det jo er den der reelt bor her, så nu står jeg med hatten i hånden. Hvad skal jeg stille op, og er der noget jeg kan gøre? /Carsten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst tinkavera Besvaret Januar 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2011 De er vel kastrerede?.... Prøv at google på sammenføring katte. Måske kan katten være efterlyst andre steder. Tjek efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk , og fremlys ham samme sted. Opslag i lokalområdet er også et forsøg værd. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten Besvaret Januar 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2011 Ja selvfølgelig er de kastreret Kigger lige hvad onkel Google skriver Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
desmerdyret Besvaret Januar 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2011 hej jeg har main coon katte og den gamle og største alfa han vil altid kræve sit territorium og over for hans egne sønner og alle andre hankatte sterile som vertile det er yderst svært men om ikke de kan enes efter 2 uger tror jeg ikke det lykkes har 42 års erfaring med katteopdræt hunkatte kan slet ikke enes Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Du kan sagtens have dem begge to, det kan dog kræve noget tålmodighed fra din side. Hvis du har mulighed for det, er her en løsning: Anskaf dig en netdør, hvor de kan se hinanden, fra hver deres rum. mad, vand og bakke stiller ud i hvert rum. Efter 3-4dage eller en uge, bedømmer du selv, kan du tage og bytte rundt på kattene. Så kan de gå og snuse til hinandens dufte. Samtidig med at de kan se hinanden hele tiden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts