reffe Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Jeg har oprettet mig som bruger på dette site fordi jeg har brug for hjælp til at vælge den rigtige kat. Jeg har længe overvejet at anskaffe mig en kat. Jeg bor i lejlighed på 2. sal så jeg har besluttet mig for at det skal være en inde kat. Hver anden weekend har jeg mine 2 døtre, snart 3 og 5 år. Jeg arbejder i butik så jeg er væk fra klokken 9-19. Er der nogen der har et godt forslag til hvilken kat jeg skal vælge. I må meget gerne begrunde forslaget, da jeg ikke vil vælge forkert. På forhånd mange tak for hjælpen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Hej og velkommen til Jeg synes du skal søge lidt på de forskellige racer. Skriver du så til nogle opdrættere er jeg sikker på du gerne må komme på besøg, for at se om det er en race du synes om. Hvis du vil have en killing, som nok er bedst mht. børn, anbefales der to, samtidig er det svært at finde en opdrætter som sælger en killing alene. Ellers er en omplaceringskat en mulighed, dog skal du her være opmærksom på om katten er van til børn. Hvilke egenskaber søger du hos katten? Alle opdrættede katte, er indekatte. Racekatte må ofte ikke komme ud, kun til indhegnet have. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Katla Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Hvis jeg var dig ville jeg vælge to killinger fra samme kuld, både fordi de(n) er alene i så mange timer, og fordi det skal være inde-kat, der ellers let kommer til at kede sig alene. Evt. som ovennævnte skriver, omplaceringskatte så det ikke er helt unge killinger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
3kærlighedskatte Besvaret Januar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Jeg vil også anbefale to. Der er ikke mere arbejde i to katte end i en og der er ikke noget så herligt som to små venner som leger og vasker hinanden. Dog legen også blive vild og larmende når de er to, hvilket du skal være opmærksom på. Held og lykke og velkommen til Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
reffe Besvaret Januar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Tusind tak for svarene. Det tyder næsten på at en omplaceringskat er den vej jeg skal gå. Vil katten have noget problem med renlighed når den flytter et nyt sted hen. Kan i anbefale nogle hjemmesider man med fordel kan kigge på efter kat, som er troværdige? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Hej Jamen jeg vil da lige tage en tur rundt f.eks. på google og finde ud af hvilken race jeg vil vælge. F.ek.s en aby Held og lykke i søgningen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
reffe Besvaret Januar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Jeg tror mest jeg er på udkig efter en ganske almindelig huskat. Tak skal du have. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Så skal du være rigtig meget opmærksom på hvordan den er opvokset. Er den opvokset i en stald/uden for, vil jeg ikke anbefale den, da den så har trang til at være ude og kan være urenlig. Hvor henne af er du i landet, så kan jeg guide dig til nogle lækre huskatte. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
reffe Besvaret Januar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Det ville være skønt. Jeg bor i Ballerup. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Ser lige hvad jeg kan finde, prøver lige nogle kontakter, men da det er ret sent kommer der nok ikke mange svar før i morgen Har du nogle ønsker til farver osv.? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
reffe Besvaret Januar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Nej det har jeg ikke. Jeg vil bare gerne have en sød kælen lille mis som sammen med mig kan få det rigtigt hyggeligt. Det er selvfølgelig også vigtigt at den kan sammen med børn. Tusind tak for din hjælp, det sætter jeg virkelig pris på- Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Det er i orden. Pt. har jeg fundet to, men de skal flyttes sammen, mor og datter, i københavnområdet, de er van til at være inde. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
reffe Besvaret Januar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 det er jo altid en mulighed, men det er svært at sige før man har fået lidt mere info f.eks mht. alder, pris osv........ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Har sendt en privat besked Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
reffe Besvaret Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 De ser rigtig søde ud, men jeg er lidt tilbageholdende over for dem alligevel, da de har den alder og man ikke ved om de trives med børn. Så er det måske bedre at finde nogle yngre katte? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Ellers kan du også med fordel tage en snak med Inges Kattehjem http://ingeskattehjem.dk/#Inges_Kattehjem Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 http://kattegale.dk/forum/showthread.php?26613-3-søde-hittemisser-på-½-år-søger-nye-hjem her er også nogle fine huskatte Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Susanne Jeppesen Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Hej Reffe. Håber at jeg skrive til rette person, da jeg ikke er så god til dette int halløj- MEN jeg har 2 smukke sorte hankatte på 4 år. De er kastereret og afsindig kælne og meget velopdragne. Det er 2 brødre, som i sin tid blev "dumpet" og jeg har haft dem i 3½ år nu. Jeg skal af med dem pga flytning, og så lige din søgning. Du kan få foto af dem og yderlige oplysninger hvis du mailer mig på : [email protected] MVH Susanne Jeppesen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Paula Jota Pedersen Besvaret Januar 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 30, 2011 Hej Reffe, her kan du se nogle katte til adoption i Hillerød. Jeg adopterede en af mine katte fra et kattehjem på Falster, og de fortalte mig at voksne katte var favoritter til familier med børn, fordi de har mere "tålmodighed". Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts