Zika Skrevet December 14, 2010 Rapporter Share Skrevet December 14, 2010 Hej alle Jeg har indimellem tænkt lidt på om man kan se på en kat om hun har nogle forfædre af en eller anden race? Zika er noteret som dansk huskat, som jo dybest set er en anden måde at sige "Aner det ikke", men jeg synes at der er ting ved hende som er unormale i forhold til andre katte. Fx. har hun et forholdsvist langt, smalt hoved. Det er ikke så langt som en siameser, men dog alligevel noget længere og mere smalt end en "almindelig" kat. I det hele taget har hun et ret lille hoved. Derudover kan Zika smile. Når hun rigtig nyder at blive kælet for smiler hun reelt, dvs. mundvigene buer opad, og i sammenhæng med at hun har 2 sorte "smilehuller" i den gråbrune pels ved munden forstærker smilet. Men mundvigene buer altså opad. Hun er blåstribet og en meget aktiv og legesyg kat, samtidig med at hun er enormt social. Ved ikke om det bare er variationer i det at være dansk huskat, men synes det er lidt sjovt at hun har så specielt et udseende. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 I en huskat kan der jo være ekstremt mange forskellige racer blandet ind i... Det gør det derfor også meget svært at sige, det er lige præcis den og den race der er blandet i. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
3kærlighedskatte Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Hmm det kan nok være ret svært at sige...Mine 3 (u)almindelige huskatte, "smiler" også, er sociale, kælne osv. De er fra to forskellige familier og alle tre meget forskellig i personlighed og sådan tror jeg det er med alle huskatte Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts