Kamillapie Skrevet November 13, 2010 Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 Hej.... Min kæreste og jeg har siden januar haft vores dejlige kat Sally, da var hun kun 5 måneder. I maj blev hun gravid og vi fik 4 killinger i juli - Gotlep, Silke, Mille og så en dødfødt.. Vi valgte at beholde 2 af killingerne - Silke og Mille, sammen med Sally, men nu her hvor killingerne er 4 måneder, er Sally blevet meget agressiv overfor killingerne... Silke har vidst allerede været i løbetid, men det er mest Mille det går udover... Killingerne er også meget bange for hende, og går i en stor bue udenom hende eller "fryser til is" når hun går forbi... Sally vil heller ikke kæles når killingerne er i nærheden og begynder også at hvæse af os... :confused: Jeg læste i et andet forum herinde om adfærd, og der stod symptomer som at hun vogter over madskål, er meget agressiv, osv. og det er sådan vores Sally er. Hun er også begyndt at slå ud efter os og vil hellere være udenfor end inde. Vi ved slet ikke hvad vi skal gøre, og vil helst ikke af med nogen af dem. Er der nogen gode forslag? Hilsen dem med killinger og den sure kat Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kamillapie Besvaret November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Og har lige opdaget at det nok ikke var det rigtige sted jeg satte det ind, for har lige læst videre på de andre forums der er herinde...... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst tinkavera Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Det er naturligt nok, at hunkatten vil sende sit afkom på porten nu, hvor hun har klaret sin opgave med at opfostre dem. Mit bedste forslag er, at I får kattene neutraliseret, så der ikke bliver mere ballade pga. hormoner. Så bestil tid til dyrlægen, så kan h*n også tjekke, om der evt. skulle ligge sygdom/smerter til grund for den aggressive adfærd. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kamillapie Besvaret December 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Vi fandt ud af at Sally havde et sår i munden og at hun havde bidt noget af sin tunge f, så det var en af grundende til at hun var sådan lidt... Ja underlig i opførslen. Samtidig med at hun åbenbart heller ikke kunne tåle de p-piller hun var på, så hun har fået en p-pille sprøjte Vi har også fået bestillet tid til hende og killingerne så de kan blive steriliseret, og så må vi se hvad der sker videre der Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
3kærlighedskatte Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Øv sår i munden Rigtig godt i har bestilt tid! Held og lykke med dem Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts