mini-alco Skrevet Oktober 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 hej alle jer herinde. jeg har næsten lige fået min lille killing, hvor efter jeg fandt ud af at den havde orm og lopper, så jeg gik ud og købte loppe middel (frontline combo) og købte en loppekur hos dyrlægen (drontal vet) men nu er min lille kære Mik begyndt at klø sig så meget at den har revet en større klump hår af i nakken på sig selv, og så tænkte jeg om det kunne være en allergisk reaktion overfor loppemidlet? for det er kun der hvor vi dryppede loppemidlet at den er hårløs som i kan se er det et rimelig stort område, så har klippet en sok i stykker for lige at putte rundt om halsen (har sørget for der ikk er noget der klemmer osv) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ayoe Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Hej! Jeg ville skynde mig at få Mik til dyrlægen - det kan nemlig være en allergisk reaktion over loppemídlet - eller over lopperne selv - nogle katte bliver allergiske over for lopperne. Det er jo synd for Mik at det klør sådan - og dyrlægen kan hjælpe. :-) Ayoe Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 så må jeg prøve og få fat i en dyrlæge, for jeg har sq ikk lyst til at han skal klø sig sådan, for det er nu synd men tak for det hurtige svar Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ayoe Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Held og lykke! Håber han snart kommer sig over sit 'kløeri'! :-) Ayoe Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Håber han kommer over sin kløen, og at dyrlæge kan hjælpe. Hvad har du gjort mod ormene? Husk at tjekke for øremider. Krydser fingre Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2010 jeg tog over til dyrlægen og han sagde at jeg skulle give den en halv ormepille, som jeg så gemte i noget toastost (havde ikk noget leverpostej) og så kan jeg da godt sige dig at den sked hvide bæ i kattekassen som jeg fjernede ligeså snart jeg så dem. har ikk fået tjekket for øremider tror jeg, men hvis jeg kender dyrlægerne ret så har de nok tjekket der også og mange tak for de krydsede fingre Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Oktober 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2010 Føj en masse orm.... Godt de er kommet ud... Hvordan går det med hans kløe? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2010 det går ikke bedre, så den kommer en tur til dyrlægen igen, det er blevet meget værre, ville gerne tage endnu et billede men katten ligger lige og sover så vil helst ikke forstyrre den yderligere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Oktober 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2010 Min gamle kat (må jeg hellere sige - aflivet i dag grundet alvorlig syg)... Fik piller imod kløe dagligt, da han ellers vil kradse hul på sig selv.. De virkede og han blev rigtig pæn.. Held og lykke med ham Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2010 Tak Henriette. Nu må vi se hvad dyrlægen siger til ham her senere idag, skal kontakte ham idag. håber oss at Mik bare får det bedre, Så er jeg sku ligeglad med hvad det koster. men det med piller imod daglig kløe, det kan være at Mik også får det, altså hvis det er af samme grund at han kløer sig som din gamle kat dog synd at du måtte aflive ham. Men tak for dit held og lykke Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Oktober 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2010 Krydser fingre, glæder mig til at få en opdatering. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2010 Hej henriette, så har jeg været hos dyrlægen og han gav mig noget salve der hedder Fucidin, som skulle gøre det pænt igen og efter jeg smurte det på da jeg kom efter dyrlægen omkring halv 4, og så til nu er det allerede begyndt at blive pænere, men smører 2 gange om dagen som der står i brugsvejledningen så du fik lige den første og tidlige opdatering Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Oktober 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2010 Tak, godt det virker... Fucidin salve er også et godt middel... Jeg bruger det selv mod betændelse i sår (på mig selv) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2010 ja må sige det er meget effektivt, det har gjort så "såret" er ved at fjerne skorpen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2010 nu er jeg så kommet ind i det problem med at mik selv river skorpen af, og jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal gøre her er billede af hvordan det så ud førhen og så hvordan det ser ud nu. før efter Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Oktober 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2010 Føj, det ser mig lidt betændt ud... Vil anbefale dig at rense det - brug vand... Og så ringe og hører dyrlæge på mandag.. Måske piller mod kløe... som jeg tidligere snakkede om.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2010 jeg har renset det med destilleret vand hele tiden, men min bror kommer hjem til mig om lidt og så giver vi den en lille forbinding på og så ringer jeg til dyrlægen mandag (ikk den samme som sidst) og så må vi se om jeg kan få lov til at dele regningen op et par gange eller flere. for kan jo ikke smøre katten med det der fucidin, da der står i indlægssedlen at man ikk må smøre på åbne sår og det er jo ikk andet end åbent. men jeg takker for hjælpen henriette er glad for at jeg fandt det her sted, har nu fundet meget hjælp herinde så et kæmpe tak til henriette og alle jer andre der har kommenteret, og et KÆMPE tak til dem der har lavet siden Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Oktober 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2010 Krydser fingre for den lile fyr Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2010 så er vi 2 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ayoe Besvaret Oktober 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2010 Jeg krydser også fingre for at det snart kommer til at gå bedre med Mik!! Det ser ud til at være en grim omgang han har. Det er bare om at komme til dyrlægen igen mandag - og så håbe hun/han kan finde ud af noget der hjælper! Mange hilsner! Ayoe Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst tinkavera Besvaret Oktober 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2010 Også her krydses fingre, tæer og poter for, at Mik snart er ok igen, for uha, det ser grimt ud Tilmed har Frontline ry for ikke at tage lopperne. Jeg bruger selv Advantage vet. til mine katte, men skulle jeg nogensinde prøve et nyt middel, bliver det en enkelt dråbe i første omgang - og så vente min. 24 timer inden behandling. Har nemlig før læst om alvorlige allergiske tilfælde ved loppemiddel, og selv om det kun sker sjældent, så ved man jo aldrig om ens egen kat kan tåle det, før man har prøvet. God bedring til stakkels Mik! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2010 jeg takker mange gange for alle de krydsede fingre/tæer/poter og hvad der nu ellers hører til jeg håber virkelig han er ved at være i bedring, er nemlig begyndt at prøve og smøre noget Panthenol creme, som er til irriteret og skadet hud, så lad os håbe at det måske skal få det til at se pænt ud så jeg kan begynde og smøre ham med det Fucidin som jeg har fået at dyrlægen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst tinkavera Besvaret Oktober 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2010 Jeg synes godt nok, at dyrlægen bør se på det! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mini-alco Besvaret Oktober 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2010 det har dyrlægen også haft, men det var åbenbart en "fusker" så må have ham til en rigtig dyrlæge hurtigst muligt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst tinkavera Besvaret Oktober 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2010 Jeg havde godt forstået, at han havde været til dyrlæge, men synes bare det er accellereret meget med det grimme sår :-( Håber du finder en dygtig dyrlæge med god forstand på katte. En anden ting. Jeg synes, at Miks reaktion bør indberettes til det firma, der fremstiller Frontline. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts