Pigen Skrevet August 26, 2010 Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 Jeg skal (forhåbentlig) hente en lille pige-kat fra Sverige om et par uger, men vi har lidt svært ved at gennemskue hvad der skal ordnes inden hun kan flyttes til dk. Hun har stamtavle, som vel skal omregistreres eller hvordan foregår det. Er helt ny i stamtavle-verdenen, så er helt blank, men håber nogle herinde har erfaring eller ved hvem jeg kan spørge. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Abot Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Hvis killingen ikke er ældre end 3 måneder, er der ikke noget at ordne :-) Efter 3 måneders alderen, skal den rabies vaccineres og så vente yderligere 21 dage pga. indførselsreglerne. Stamtavlen formoder jeg at opdrætter ordner for dig? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Pigen Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Killingen er fra 10/6. Det vil så sige, at hvis jeg henter hende inden, så skal jeg ikke gøre noget? Hvad med kattepas? Opdrætteren har aldrig solgt til udlandet før og er derfor også lidt i tvivl om hvordan vi gør. Selvfølgelig ved SVERAK det, men tænkte at nogle herinde måske også vidste lidt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Abot Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Jeg mener ikke det kræver kattepas, men har dog aldrig selv hentet kat i Sverige, så måske en anden herinde kan bekræfte det :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Catika Besvaret September 14, 2010 Rapporter Share Besvaret September 14, 2010 Jeg skal hente kat i Sverige i okt. måned og hun er så over de 3 mdr. Hun er rabies vaccineret, chippet og har fået EU pas. Der skal gå 21 dage fra hun har fået rabies til hun kan indføres i DK. Din opdrætter skal få en transfer fra sin klub som du skal have med hjem til DK og den sender du så til din klub sammen med hendes stamtavle og så får du en dansk stamtavle til hende. Det kaldes import og koster vist 450 kr. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts