Anne Steffensen Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Kære Katteforum Jeg håber I kan hjælpe mig: Vi har to killinger på 17 uger. De første uger holdt vi dem inde, men den sidste uges tid har vi haft havedøren åben for dem. Det er gået helt fint: De bevæger sig trygt ud i verden - og heldigvis hjem igen med jævne mellemrum. Men nu trænger hverdagen sig på. Vi skal til at gå på arbejde hver dag, og jeg er nu i tvivl om vi er nødt til at have kattelem, så de selv kan gå ud og ind i løbet af dagen? Eller om jeg simpelthen bare skal holde dem inde mens jeg er på arbejde? Eller endelig bare skal lade dem være ude hele dagen, hvis de er ude, når jeg går om morgenen (og hvad så med vand og mad i løbet af dagen? Jeg har hørt rygter om at en kattelem kan invitere andre katte indenfor. Men er ærlig talt i tvivl om det er en vandrehistorie... for katte er jo som udgangspunkt ret territorialt anlagt! Jeg vil være taknemmelig for at høre jeres erfaringer! vh Anne Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Herbert Besvaret August 4, 2010 Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 Hej Anne. Hvis det var mig vil jeg anskaffe en lem, med magnetlås, hvor du gir dine katte "nøglen" i halsbåndet. Derved er lemmen kun åben når det er dine katte der skal ind:) har ikke samme problem selv, så har slet ikke undersøgt om det er muligt at få en udgave, hvor man har mere en en "nøgle" til halsbåndet. Vh Rasmus Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Sandkat Besvaret August 5, 2010 Rapporter Share Besvaret August 5, 2010 Jeg har en kattelem til min kat, og det går helt fint. Engang kom en rød fremmet kat en af vores kattelem i en periode, (nok mest for at æde af vores kattemad). En nat skræmte jeg katten væk, og den kom aldrig tilbage. Men hvis den gjorde, ku' jeg købe en chip så kun min kat kunne komme ind af kattelemmen, eller en slags magnet.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
dkkorat Besvaret August 6, 2010 Rapporter Share Besvaret August 6, 2010 Jeg ville bestemt holde dem inde, når jeg ikke var hjemme. Faktisk ville jeg ikke være tryg ved at have dem til at løbe løs overhovedet... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anne Steffensen Besvaret August 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2010 Kære alle Tusind tak for jeres svar! Jeg har besluttet mig: Vi må have en kattelem med chipadgang. Misserne skal alligevel have chip i øret begge to i næste uge, så dén del er jo nem! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Herbert Besvaret August 6, 2010 Rapporter Share Besvaret August 6, 2010 Chipadgang lyder som en rigtig god ide:) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
dkkorat Besvaret August 7, 2010 Rapporter Share Besvaret August 7, 2010 Undersøg lige den chipadgang. Jeg tror nemlig, det er en særlig magnetchip katten har i et særligt halsbånd, der hører til chip-kattelemmen... Den IDchip, katten måske allerede har fået under huden, har ikke noget med kattelemmen at gøre... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kristina Joensen Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Vi har haft katte til at komme ind af kattelemmen før, og æde af katte foderet. Ja, vores egne katte har endda inviteret dem med ind, og vist dem hen til foderet. Men det er ikke værre end at vi hælder noget mere op, og jager den anden kat ud. De plejer ikke at komme tilbage, når man har fået den ud et par gange. Du skal bare passe på med ikke at vænne kattene til at komme ind af andre døre og vinduer. Vi kan slet ikke få dem til at holde op med at banke på ruden Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret August 13, 2010 Rapporter Share Besvaret August 13, 2010 Har selv lige købt kattelem, da jeg blev træt af at rende og åbne døren for dem hele tiden. De bruger den fint. Har købt en almindelig lem, da katte har det med at smide deres halsbånd. Har ikke haft problemer med at andre katte kommer ind, er faktisk heldig hvis jeg bare ser en fremmed kat i haven, trods det at de fleste i området her har katte til at rende ude. Mine er dog alle øremærket. Mine killinger har dog ikke adgang til kattelemmen, de er venligst blevet henvist til vinduet hvor vi har bygget kattebur på rundt om. Desværre kunne de gamle hankatte ikke affinde sig med det. Henriette Held og lykke med lemmen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
David Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Kattelem er klart den bedste løsning. Men jeg har dog et vennepar som har en kat som er vant til at være hjemme omkring kl 17 når de kommer hjem fra arbejde. Den bliver lukket ud om morgenen efter morgenmaden, og det virker ganske fint for begge parter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts