hgpasr Skrevet April 24, 2015 Rapporter Share Skrevet April 24, 2015 Hej.. Jeg har en gammel kat på 16 år, en rigtig dejlig og kælen en af slagsen. Mit problem er at hun ikke spiser noget, eller meget meget lidt. Hun har nærmest ikke tænder tilbage, vi har prøvet med alle former for lækkerier - alm vådfoder..torskerogn..tun..makrel.. rejer..leverpostej.. diverse lækre og dyre vådfoder (andre end det hun plejede at spise) - men lige lidt hjælper det. Hun kigger på det, lugter til det.. det har ingen interesse, så stiller hun sig an, og tigger om noget andet. Intet bliver spist. Hvad skal jeg gøre?? Hendes væsen er som det plejer, og det virker heller ikke som hun har ondt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Sirdann Besvaret April 26, 2015 Rapporter Share Besvaret April 26, 2015 Lad hende komme forbi dyrlægen. Har hun tabt sig ?, mange ældre indekatte får en stofskiftesydom. De kan leve med den, hvis den bliver opdaget i tide. Enten med speciel foder, eller en pille om dagen resten af livet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
*Felis* Besvaret April 27, 2015 Rapporter Share Besvaret April 27, 2015 Mange ældre katte mister gradvist lugtesansen, og hvis en kat ikke kan lugte den mad den tilbydes, så spiser den det ofte ikke. men som andre nævner, så er et dyrlægebesøg påkrævet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
hgpasr Besvaret April 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Det kunne være en mulighed.. Jeg tror selv det skyldes mangel på tænder - så er det vel ikke nemt at få maden i munden tænker jeg. Men vi vil tage til dyrlægen med hende. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
*Felis* Besvaret April 28, 2015 Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 ja, det burde I søreme allerede have været nu når katten i længere tid ikke har spist ordentligt. Og du kan måske ikke se det selv om katten skulle have ondt. Katte viser helst ikke svaghed. Og manglende foder kan ret hurtigt bevirke uoprettelige skader på en kats lever, den begynder at udvikle fedtlever og det er altså fatalt for alle katte, men især for gamle og/eller svage individer Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts