Belinda Skrevet December 24, 2014 Rapporter Share Skrevet December 24, 2014 (rettet) Hej igen kloge katteelskere. Nu har jeg altså lige endnu et kattetosset spørgsmål.. Ja hvis ikke man skulle kunne spørge her, hvor så?:-) Som nogle måske ved går min 6 mdr. gamle killing/ungkat nu ude, men derfor forsøger jeg jo alligevel også at beskæftige den lidt når den er inde. Så derfor har jeg bl.a. købt et fodertårn, hvor den skal arbejde lidt for at få fat i føden. Men gider man det!? Nææ nej! Man sultestrejker da bare i stedet for, selvom man udmærket ved hvordan det fungerer! (sidder og fisker lidt ud i ny og næ) Så nu har jeg overgivet mig og hældt mad i skålen som den nærmest frådende kastede sig over. Sååå... bør jeg i fremtiden opgive projektet om aktivering i den retning, eller bare være stædig og holde fast? Umiddelbart tænker jeg, at katten ikke er med på legen og at det er bedst at stoppe. Men hvad synes i?? Redigeret December 24, 2014 af Belinda Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pfpeter Besvaret December 24, 2014 Rapporter Share Besvaret December 24, 2014 Katten er åbenbart klogere og mere stædig end dig :-) Hvis katten er tilstrækkelig sulten, så skal den nok arbejde for at få føden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Belinda Besvaret December 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2014 Ja, jeg må indrømme at da der var gået over et døgn hvor den stort set ikke havde spist noget, så kunne jeg altså ikke holde til det længere. Men det irriterede mig da helt vildt, at den vandt den kamp. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pfpeter Besvaret December 24, 2014 Rapporter Share Besvaret December 24, 2014 Det er endnu ikke set, at en kat er død af sult ved siden af en fuld skål/tårn af mad. Du er nødt til at være mere stædig end katten, ellers vil den vinde over dig i alle situationer. Og det vil blive et helvede for dig. Katten skal jo lære, at det er dig som bestemmer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Belinda Besvaret December 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2014 Nej jeg er godt klar over at den ikke vil dø af sult, men tanken var jo at det skulle være en sjov beskæftigelse for den. Ikke at det skulle være en magtkamp. Og så var det jeg spekulerede på om det så var en smule synd.. Men kan godt se, at den selvfølgelig altid vil foretrække den lette løsning, indtil den finder ud af, at den løsning ikke er der mere. Jeg prøver at klø på igen;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Belinda Besvaret December 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 25, 2014 Hahaha! Hvor er de søde. Og synes det virker MEGET bekendt det der foregår!:-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Belinda Besvaret December 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 25, 2014 Ja, man kan virkelig nikke genkendende til meget af det. Har lige set nogle flere videoer, virkelig underholdende! Og det blev da ikke mindre underholdende af, at misser hoppede op og satte sig midt foran skærmen for at følge med i løjerne:-) "A cat's guide to training your human" er også meget sjov:-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pfpeter Besvaret December 26, 2014 Rapporter Share Besvaret December 26, 2014 Tjmaaar tror det er farligt når katten ser med, især når det gælder en video som "A cat's guide to train your human", da den meget nemt kunne lære nogle unoder. Det er ikke noget katten behøver lære. Det er et instinkt nøjagtig ligesom at alt der bevæger sig skal jages. :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts