Fie-tøsen Skrevet Juni 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 Hej Vil i mene man skal forsikre sin kat? Og evt. hvor kan jeg forsikre hende? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bente_K Besvaret Juni 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2010 Hvis det er en sygeforsikring, du mener, kan det være en udmærket idé, så man har en slags opsparing til dyrlæge besøg. De kan som bekendt være ret dyre. Så vidt jeg véd, kan man få noget at vide om det hos dyrlægen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ayoe Besvaret Juni 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2010 Jeg vil også til enhver tid anbefale at forsikre sine katte! Læs dog det med småt om hvad forsikringen helt præcis omfatter, og hvor stor selvrisikoen er. Der kan sikkert godt være forskel i det voksende marked af kæledyrs forsikringer. Alternativt kan man jo selv lave en lillle 'opsparing' hvor man hver måned sætter et beløb ind på en konto med missernes navn på. Det gør jeg da E&E var for gamle til at blive optaget i et nyt da mit gamle forsikrings selskab lukkede. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Fie-tøsen Besvaret Juni 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2010 Okay Er der nogle der kender nogle gode forsikringer? Synes det er ret svært at hitte rundt i Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bente_K Besvaret Juni 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2010 Jeg er ikke klar over, hvordan man gør. Men jeg er ret sikker på, jeg har set foldere om det hos dyrlægen. Du kunne jo spørge din egen dyrlæge, det koster i hvert fald ikke noget. Jeg gør det på den måde, at jeg har en post på budgetkontoen, som kun bruges til dyrlæge, der bliver sat et beløb af hver måned, så der altid er til vaccinationer af seks dyr og to ekstra 'behandlinger' om året. - Jeg har to hunde og fire katte, og det har været nok hvert år i 10 år nu. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ayoe Besvaret Juni 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2010 Ja - jeg gør jo det samme - sparer op selv - så skal man heller ikke ærgre sig over selv-risiko etc. Dog får jeg nok forsikret mine næste katte. Desværre har jeg ikke den store styr på diverse forsikringer fordi jeg jo ikke selv bruger dem pt. - men tror der kommer flere og flere. Men en hurtig søgning på Google giver dette: http://www.netvet.net/dansk/forsikring/ Ser ud til at det kun er er Dyrekassen Danmark der forsikrer katte :confused: Men mon ikke snart der kommer flere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kobolt Besvaret Juni 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2010 Tak for alle de indlæg i kommer med, der er altid noget nyt at lære. Jeg har nemlig hørt at det kun er hunde der kan forsikres, men det ser jeg så nu at det ikke er. :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Andrea Besvaret September 16, 2015 Rapporter Share Besvaret September 16, 2015 Nej, det er skam ikke kun hunde der kan forsikres. Heldigvis er der kommet mere fokus på sygeforsikring til kat. Denne her hjemmeside giver et rigtig godt indblik. Der er også en del råd til, hvad man skal være opmærksom på, før man vælger forsikringsselskab. http://forsikringtildyr.dk/kat/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
*Felis* Besvaret September 18, 2015 Rapporter Share Besvaret September 18, 2015 Jeg vil så til enhver tid anbefale IKKE at forsikre sin kat, men at man i stedet opretter en kattekonto og indbetaler løbende på den. Fordi, de penge der betales for en forsikring, som ikke er helt billig, er spildte såfremt der ikke bliver brug for forsikringen, hvor imod ens egen opsparing er god at have til andre ting hvis katten ikke får brug for dyrlægeregning. Og der er mange ting, der alligevel ikke er omfattet af forsikringen hvis man endelig fik brug for den. Mange argumenterer for, at det kan være meget dyrt med engangsbeløb til dyrlægeregninger inden man får sparet nok op, men såfremt man ikke lige er registreret som dårlig betaler, så kan man som regel altid aftale en god afdragsordning med dyrlægen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
*Felis* Besvaret September 24, 2015 Rapporter Share Besvaret September 24, 2015 Jeg har faktisk været ved at regne lidt på det med forsikring på katte. For en ung, sund og rask kat koster forsikringen ca 900.- om året. Hvis jeg skulle have forsikret mine katte, så ville det indtil nu have kostet minimum 65000,- i indbetalt forsikringspræmie i den tid jeg har haft dem. Det ville godt nok have været en dårlig forretning for alle andre end lige forsikringsselskabet, haha. Jeg har ikke sammenlagt brugt 20000 på dyrlægeregninger. Så er der for hver gang der stilles en diagnose en selvrisiko på ca 650 kr., altså et beløb man selv skal betale ud af en regning på måske 7-800. Derudover får man kun dækket 80 % af udgiften for ting der i det hele taget dækkes. Og for at katten i det hele taget kan forsikres, skal der i forvejen være brugt penge til mærkning, vaccination m.m. og afhængig af kattens alder, en helbredsattest fra dyrlægen. Og så er der en masse ting der slet ikke dækkes af sygeforsikringen Side 6-7 i linket her kan du læse alle de ting der ikke dækkes: http://ipaper.ipapercms.dk/HimmerlandForsikring/ConcordiaForsikring/DyrekassenDanmark/BetingelserKAT0513/ Nej, jeg kan kun igen anbefale at man i stedet sparer op.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Andrea Besvaret September 25, 2015 Rapporter Share Besvaret September 25, 2015 Det er selvfølgelig svært at sige hvad der kan betale sig. Min venindes kat brækkede et bagben sidste år. Det blev en dyrlægeregning på over 5000 kr. Hvis ikke hun havde haft forsikring, så havde hun ikke råd til at få den behandlet og måtte istedet havde valgt aflivning. Så er der selvfølgelig også de katte der aldrig bliver syge eller kommer til skade. Men det kan man jo aldrig vide! Jeg har fundet denne side, hvor man helt uforpligtende kan indhente og sammenligne tilbud på katteforsikringer fra forskellige forsikringsselskaber. http://forsikringtildyr.dk/kat/ Det er da værd at prøve. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts