ScarlettLuna Skrevet Juni 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2012 I dag da jeg sad og kælede med min kat, mærkede jeg en knop på hendes hoved. Da jeg tjekkede efter så jeg det var en rimelig stor knop, den ligner lidt en kattebrystvorte og da jeg rørte den skyndte min kat sig væk som om den havde ondt, er der nogle der har en ide om hvad det kan være? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Juni 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2012 erhm ingen anelse, en knop kan være mange ting... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret Juni 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2012 Katten har adgang til det fri, men tror ikke det er en flåt da knoppen er brunlig.. Den har samme form som en kats brystvorte men er bare ca. dobbelt så stor. Og så er den sort i bunden.. Den sidder på siden af hovedet ca 3-4 cm fra øjet... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Det lyder som en flåt Få du den fjernet. Har du ikke en flåt/tæge tang, kan du tage en vatpind og komme sprit på, og så køre vatpinden rundt omkring den til den bliver "svimmel" og slipper. Sørg for at den ikke kommer til at rende rundt i huset/udenfor, da den så bare bider sig på igen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Jo jo jo. Der er ingen tvivl om det er en flåt. Brug en flåttang eller tag den mellem to negle og drej en halv omgang. Så slipper den normalt sit greb ellers hjælper du den lidt ved at trække. Det er den mest simple metode. Hvis katten bliver bange for du rører ved flåten bliver den endnu mere bange hvis du begynder at drypper sprit på. På min egen kat finder jeg mellem 15 og 20 flåter årligt. Den er helt upåvirket når jeg 'napper' en. God arbejdslyst. Mht. napningen - sørg nu endelig for at få det hele af/ud. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret Juni 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Altså det her skete i dag: Da jeg skulle tjekke den igen var håret omkring den helt klistret til og størknet og knoppen sad inde midt i det hele, helt flad, som om den var sprunget og den sad ikke fast til min kat mere.. Det ligner ikke det har blødt men der hvor knoppen var er der nu en bule.. Tror I så stadig det er en flåt? og at hovedet måske stadig sidder fast? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret Juni 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Nu fik jeg lige googlet flåt og kan godt se at det højest sandsynligt har været en flåt men nu er den åbenbart sprunget af sig selv, så hovedet er nok stadig inde, er der nogle der ved hvad man så skal gøre? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ScarlettLuna Besvaret Juni 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Tak for hjælpen vil prøve at få fjernet hovedet og så holde øje :rolleyes: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Juni 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2012 Jeg vil lige behandle med lidt klorhexidin bare for en sikkerhedsskyld. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts