Mic90 Skrevet Marts 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 23, 2012 Hey alle sammen! Lille coco har haft katte acne i en længere periode uden jeg vidste hvad det var (troede måske det var loppe ekskrementer) Men ved at det kan udvikle sig rigtig grimt hvis det begynder at udvikle sig i den forkerte retning... Så tænkte på om der var nogle af jer herinde der havde nogle gode (billige) tips til at komme af med det, ville det være skønt hvis i så ville fortælle mig dem! (er ikke glad for at bruge klorhexidin på ham nemlig, da jeg ved det kan svi meget) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Marts 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2012 Jamen først vil jeg gerne vide hvilken slags skåle du bruger? Katte kan nemlig udvikle akne af plastik, så bruger du plastik skåle, så skift til porcelæn Og så derfra kan du vaske grundigt med vand hver dag, nu du ikke vil bruge klorhexidin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mic90 Besvaret Marts 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2012 Jeg bruger metal skåle, som bliver vasket af hver gang der kommer nyt vand og mad i (så det vil sige hver dag) Så tænker problemet vel ikke kan lægge der Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Marts 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2012 hmm, jeg vil alligevel prøve at skifte skåle en lille periode, og så vaske ham grundigt på hagen. Det kan også sagtens være foderet indeholder meget fedt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mic90 Besvaret Marts 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2012 Ja det kan måske godt være maden, han får nemlig Kitekat. Men tror lige jeg vil prøve at skifte skålene ud i første omgang Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Marts 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2012 God ide, har det så ikke gjort nogen forskel efter i hvert fald 2 uger, vil jeg nok overveje noget andet mad også, bare til en test Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
A.Pedersen Besvaret Marts 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2012 Jeg har to hellig birmaer der begge har felin hageacne. På den ene er det forsvundet over tid. Den anden har det fortsat. I og med at kattene ikke er generet gør jeg ikke andet end at vaske hagen i en tynd sæbeopløsning engang imellem. Man ved jo ikke hvorfor katte udvikler hageacne, men noget tyder på at det er en keratiniseringsfejl i huden. Dvs. at hudcellerne dør og fornyes hurtigere end normalt. Derved er der en masse døde hudceller der stopper talgkirtlerne og acne opstår. Har din kat reelle sår på hagen? For hvis huden er intakt under alle de sorte skorper har jeg ikke indtryk af at klorhexidin sviger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mic90 Besvaret Marts 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Nu har jeg vasket ham med lidt mild sæbe, og han ser slet ikke rød eller irriteret ud. Så jeg tror jeg vil se om jeg kan nøjes med en lille vask i ny og næ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts