Nansi117 Skrevet Oktober 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Nu er det ca. 3 uger siden eller sådan noget jeg var til dr. dyr med Fonzie.. Fonzie's ene øre er helt perfekt (det der var midst ramt) Men det er andet læsker stadig Så det stinker.. Rent faktisk af røv. Så er meget itvivl om jeg skal til dr. dyr igen for at få dem til at kigge på ham. Dyrelægen sagde der skulle gå noget tid før det ville være væk, men 3 uger syntes jeg er lidt for lang tid.. hvad gør jeg? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Druen0 Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Hvilken behandling har Fonzie fået? Nala havde også øremider og jeg skulle dryppe ører på hende 2 gange om dagen i 3 uger + hun fik et middel i nakken. Efter de 3 uger var det helt væk og hun var grimt angrebet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nansi117 Besvaret Oktober 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Hvilken behandling har Fonzie fået? Nala havde også øremider og jeg skulle dryppe ører på hende 2 gange om dagen i 3 uger + hun fik et middel i nakken. Efter de 3 uger var det helt væk og hun var grimt angrebet. Har desværre ingen idé da han fik fjernet øremiderne samtidigt med vaccination, kastrering og chipning og øremærkning :-/ Problemet er nemlig at han ikke klør sig så meget, og der er ikke tegn på øremider på den måde. Altså der er ikke blodklumper og sådan. Det læsker bare 24/7 og det stinker.. Kan det evt. være andet? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Når det stinker er det tegn på infektion... jeg tror katten skal behandles.. er der noget betændelse..? er øret hævet..? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nansi117 Besvaret Oktober 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Når det stinker er det tegn på infektion... jeg tror katten skal behandles.. er der noget betændelse..? er øret hævet..? ingen tegn på hævelse, men ja tror der er noget betændelse af en art Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Druen0 Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Som regel er det ikke nok bare at rense ørerne hos dyrlægen, der skal også dryppes 2 gange om dagen i 2-3 uger. Synes du skal gå til dyrlægen igen. Er enig i at det lyder som om der er gået betændelse. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret Oktober 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2011 Få lige øret renset for snavs, ofte kradser katten selv hul i øret da øremider klør ekstremt, hvilket så kan give betændelse hvis det ikke holdes rent Jeg anbefaler igen Dectomax Ikke alt det der drypperi i øret, det er unødvendig. Dyrlægen renser øret i det hos dyrlægen og giver det med en sprøjte i nakken på katten, så det går i blodet. Ingen af mine har haft øremider siden de fik sådan en tur. Heller ikke selvom jeg har haft en kat inde med øremider. En behandling med midlet koster omkring 500kr. Men det er det værd. Og så skal der kun en behandling til Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Druen0 Besvaret Oktober 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2011 Det kommer nok an på hvor voldsomt de er ramt af det. Nala skulle både have middel i nakken x 2 + dryppes. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nansi117 Besvaret Oktober 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Tak for svar alle sammen Han skal til dyrlægen idag så der finder vi ud af hvad det er. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
killins Besvaret Januar 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2012 Ingen af mine har haft øremider siden de fik sådan en tur. Heller ikke selvom jeg har haft en kat inde med øremider. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nansi117 Besvaret Januar 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2012 min kat har det helt fint, selvom jeg jeg syntes det er mærkelig fordi han producere meget øresnask ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, nogen idéer? det ser ikke ud til at irritere ham Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts