Sjaask Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Hejsa! Toast er indekat, og indtil videre har han ikke haft kastet hårbolde op (muligvis fordi jeg giver ham anti-hairball godbidder), men siden i går har han gjort tegn til at der var opkast på vej. Da gulvet i min bolig består af 65% gulvtæppe, prøvede jeg at sætte ham ud på badeværelset da han gjorde tegn til det, men så skulle han pludselig ikke alligevel. Nu har jeg selvfølgelig ikke lyst til at overvåge ham 24/7 for at bære ham ud på badeværelset når det er tid til en hårbold, er der muligvis et lille fif jeg kan bruge til at lære ham at det er bedst at gøre det derude? :b Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Det du har gjort Sæt ham derud når du ser tegn på at der kommer noget Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Jeg tvivler nu på at du kan lære ham at kaste op de rigtige steder... jeg har i årevis trukket mine katte ud på gulv når de skal brække sig, men det kan de ikke forstå... når man skal - så skal man altså... og det pletter skal jeg hilse at sige... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nansi117 Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Vil bare lige sige at Fonzie heller ikke har lavet hårbolde endnu og jeg giver ham normale godbidder, han har også haft "optræk" til det, men det er ikke fordi han skal kaste op, det viser faktisk bare at systemet er i orden. Ved ikke hvornår katte begynder men jeg er sikker på at Toast' system virker. Så du behøver ikke være nervøs lige nu, selvom jeg gør præcist det samme Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pfpeter Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Min kat har ALDRIG nogensinde lavet hårbolde. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Min kat har ALDRIG nogensinde lavet hårbolde. Så er vi to Jeg har til dato endnu ikke set en eneste hårbolle Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Min kat har ALDRIG nogensinde lavet hårbolde. Måske er de bare landet udenfor Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Måske er de bare landet udenfor Hvor er mine så landet? *undre sig* Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Sjaask Besvaret September 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Jeg troede alle katte kastede hårboller op Men nå ja, Toast har jo som sagt heller ikke haft en "rigtig" opkastning endnu ;D Han gør tegn til det måske 2-3 gange om dagen, så jeg tror jeg vælger at tage chancen og erklære det for et tegn på godt system Jer hvis katte aldrig har kastet hårboller op, indeholder jeres mad/godbidder noget der muligvis hjælper bollerne på vej igennem systemet? Jeg har som sagt fodret Toast med Whiskas "Anti-hairball" godbidder, men hvis det ikke er nødvendigt vil jeg selvfølgelig hellere investere i nogle almindelige godbidder med smag ;D Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henriette Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Mine får som sådan egentlig ikke godbidder, får de nogle er det som regel ostegodbidder fra gimpet. De får dog Sanabelle Hair and Skin foder, men det er de først lige begyndt på Sjaask - hvor mange ormekure har Toast fået, hoste kan komme af orm, og killinger skal som min. have to ormekure Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bornholmeren Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Jeg troede alle katte kastede hårboller op Men nå ja, Toast har jo som sagt heller ikke haft en "rigtig" opkastning endnu ;D Han gør tegn til det måske 2-3 gange om dagen, så jeg tror jeg vælger at tage chancen og erklære det for et tegn på godt system Jer hvis katte aldrig har kastet hårboller op, indeholder jeres mad/godbidder noget der muligvis hjælper bollerne på vej igennem systemet? Jeg har som sagt fodret Toast med Whiskas "Anti-hairball" godbidder, men hvis det ikke er nødvendigt vil jeg selvfølgelig hellere investere i nogle almindelige godbidder med smag ;D Det er meget forskelligt.. Leo gør jævnligt - Ofelia meget sjældent og Tarzan aldrig... Længden af deres pels er i samme rækkefølge Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Eva1808 Besvaret September 28, 2011 Rapporter Share Besvaret September 28, 2011 Du kan evt. give en tsk fuld paraffin olie på maden eller uden mad en gang om dagen, det hjælper med at få hårene videre i systemet. Paraffinolie kan købes på apoteket. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gucci Besvaret September 28, 2011 Rapporter Share Besvaret September 28, 2011 Man kan også bruge vaseline Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts