Cookie Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Min ene kat (Cookie) legede igår hund med en legetøjsmus, hun har haft musen længe men igår tog hun musen og lagde sig op ved siden af mig i sofaen, jeg roste hende for musen og prøvede så for sjov at kaste musen væk. Cookie tonsede efter den og kom ligeså tonsende tilbage med den i gabet, endnu engang roste jeg hende og kastede den afsted igen. Dette gentog sig gang på gang i 10 minutters tid, er det ganske normalt og ikke noget særligt når ens kat "aporterer" (eller hvad det hedder)? jeg selv klappede jo i mine hænder og hentede hende en godbid (eller 3 ) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gucci Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Hej Cookie Vores kat leger tit "aport". Det samme gør min søsters kat, så tror bestemt det er meget normalt. Min hunkat startede med det efter hun fik en tøj-mus og vi begyndte at kaste den. Hun fandt ud af at dette var sjovt, og begyndte selv at komme og opfordre til det. Det er en dejlig måde at lege med katten, især for mig, da jeg som studerende ofte sidder og læser. Hvis hun så vil lege kan vi lege aport og jeg kan blive siddende imens. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Cookie Besvaret September 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 ej hvor fantastisk jeg er første gangs katte ejer, og har altid læst at katte er deres egne og går deres egen vej så blev jo lykkelig da hun rendte efter musen... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gucci Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Ja det er dejligt når de kommer og opsøger en for at lege. Men du har mange dejlige oplevelser i vente. Jeg lærer hele tiden nyt om vores kat. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pfpeter Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 ej hvor fantastisk jeg er første gangs katte ejer, og har altid læst at katte er deres egne og går deres egen vej så blev jo lykkelig da hun rendte efter musen... Man kan sagtens opdrage på katte og bør faktisk også gøre det. Man kan komme rigtig langt med f.eks. det der hedder klikkertræning. Min kan kommer når jeg kalder. Han kan sidde, give pote, lægge sig og diverse andre ting. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Cookie Besvaret September 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Man kan sagtens opdrage på katte og bør faktisk også gøre det. Man kan komme rigtig langt med f.eks. det der hedder klikkertræning. Min kan kommer når jeg kalder. Han kan sidde, give pote, lægge sig og diverse andre ting. ja har godt hørt om klik træning, mine kommer ikke når jeg kalder, men de har lært at reagere på når de skal gå ned fra borde men er klik træning ikke ret krævende? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pfpeter Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 ja har godt hørt om klik træning, mine kommer ikke når jeg kalder, men de har lært at reagere på når de skal gå ned fra borde men er klik træning ikke ret krævende? Nej tvært imod vil jeg mene. Du starter med at have nogle ganske små godbidder, og hver evige eneste gang du klikker giver du katten en godbid. Når katten så har lært at klikkerlyden er lig med en godbid, så er det bare at gå igang, og hver gang katten gør det rigtige, så klik og giv en godbid. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Cookie Besvaret September 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Nej tvært imod vil jeg mene. Du starter med at have nogle ganske små godbidder, og hver evige eneste gang du klikker giver du katten en godbid. Når katten så har lært at klikkerlyden er lig med en godbid, så er det bare at gå igang, og hver gang katten gør det rigtige, så klik og giv en godbid. hvornår stopper man så med godbidderne og nøjes med klik? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pfpeter Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 hvornår stopper man så med godbidderne og nøjes med klik? Man stopper ALDRIG med godbidder, når man klikker. Et klik er lig med en godbid for katten. Men til sidst kan du stoppe med at klikke og bare rose katten, når den gør det rigtige. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts